استودیو عکاسی بن سای

عکاسی تخصصی کودک٬ نوزاد٬ بارداری

استودیو عکاسی بن سای

عکاسی تخصصی کودک٬ نوزاد٬ بارداری

غذای ناسالم برای کودک شما

جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۹ ب.ظ




٥ غذای ناسالم برای کودک شما

 

احتمالا توصیه های زیادی درمورد چگونگی تغذیه کودکتان پس از شش ماهه نخست زندگی اش در مورد رژیم غذایی جامد دریافت کرده اید . اما آیا تا به حال هیچکس به شما در مورد خوراکی هایی که برای فرزندتان مضر است اخطار داده است ؟

البته که حس مادرانه شما را از تغذیه نوزاد با غذاهای سفت ، تند و دیرهضم باز میدارد ، اما ممکن است گاهی بقدری سرمان شلوغ شود که چیزی برای تغذیه به فرزندمان بدهیم که از فوائد و مضرات آن چندان مطلع نباشیم مثل شکلات یا بیسکوییت که اینها مناسب کودکان نیستند .

در زیر هرآنچه که شما نیاز دارید که باید از آن اجتناب کنید بیان میشود .

 

بیسکوئیت ، کلوچه ، چیپس

 

چیپس و کلوچه نمک بالایی دارند . فرزند شما تا زمانی که یک ساله شود تنها به ٤ دهمه گرم سدیم روزانه نیاز دارد . نمک بالا چیزی نیست که کودک شما بتواند با آن کنار بیاید ، او نمک مورد نیاز خود را از شیر مادر تهیه خواهد کرد .

بیسکوئیت سطح شکر و کره ی فراوانی دارد ، همچنین دارای آرد است که برای کودک شما غیرقابل هضم است .

وقتی میخواهید برای کودکتان غذای خانگی تهیه کنید مطمئن شوید که به او بیش از ٨ دهمه گرم سدیم یا ٢ گرم نمک در روز نخواهید داد .

اگر ضروری است که کلوچه و چیپس به او بدهید در روز ٢ یا ٤ بار اینکار صورت گیرد ، کل پاکت را در اختیار کودک نگذارید .

 

غذاهای بسته بندی شده

 

غذاهای بسته بندی شده که آماده ی خوردن هستند چه برای بزرگسال چه برای کودکان معمولا حاوی نمک و شکر بالایی هستند و این همان چیزی است که آنرا برای کودکان ناسالم میکند .

بعلاوه این غذاها مطمئنا حاوی مواد نگهدارنده هستند که برای کودک شما اصلا خوب نیست . وقتی درست کردن سایر غذاها کلی از وقت مادران را میگیرد طبیعی است که آسانتر است از غذاهای بسته بندی شده استفاده کنند ، اما وقتی مسئله سر سلامت و خوب بودن کودک شماست ممکن است نخواهید مصالحه کنید و سرسری بگذرید .

 

نوشیدنی های گازدار

 

نوشیدنی های گازدار ابدا مناسب فرزندتان نیست . نوشیدنی های ملایم سطح شکر اضافی دارند . همچنین آنها کربن دار شده هستند که باعث میشود کودک شما حالت اسیدی و ترشی پیدا کند . همچنین به دندان های درحال رشد فرزند آسیب میرساند .

نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین هستند ، آنها باعث میشوند کودک شما احساس سیری زودرس بکند و اشتهای او را خراب کند .

به اضافه اینکه نوشیدن نوشیدنی های گازدار در این سنین همچنین باعث چاقی میشود .

 

آبمیوه ها

 

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که مصرف آب میوه چه اشکالی میتواند داشته باشد ، چرا که آنها از میوه های طبیعی تهیه میشوند .

واقعیت این است که آبمیوه های آماده حاوی شکر اضافه است می باشد . حتی اگر شکری به آن اضافه نشده باشد آب میوه ها از لحاظ شکر طبیعی در سطح بالایی هستند و چون تفاله میوه از آب میوه جدا شده کودک شما از فیبر مورد نیاز محروم میشود .

آبمیوه ها دارای ذرات اسیدی هستند که میتواند باعث خرابی دندان فرزند شما شود . بنابراین بهترین آشامیدنی ای که کودک شما در سال اول میتواند دریافت کند شیر مادر و شیر خشک است .

شما میتوانید بعداز شش ماه نخست آب نیز به کودکتان بدهید . وقتی کودک شما توانایی استفاده از غذای جامد را پیدا کرد میتوان آبمیوه ی رقیق شده و آب سبزیجات در وعده های غذایی مصرف کند .

شما میتوانید آبمیوه را با آب میزان یک به ده رقیق کنید .

بهترین زمان دادن آبمیوه به کودک در حین وعده های غذایی یا بعداز آن است . نباید هیچوقت آبمیوه را در زمان خواب به کودک بدهید چرا که میتواند باعث خرابی دندان هایش بشود .

 

شیرینی ها

 

شیرینی ها بدترین تخریب کنندگان هستند وقتی که کودکان مصرف آنها را در سنین پایین شروع میکنند به سرعت به شیرینی عادت میکنند .

همین حالت در مورد شکلات نیز وجود دارد . میزان بالای شکر موجود در شیرینی ها نه تنها کالری اضافه ایجاد میکند بلکه همچنین مینای دندان کودک شما را میپوساند و باعث بروز مشکلات دندانی برای فرزند شما میشود .

اگر میخواهید به فرزندتان شیرینی بدهید مطمئن شوید که او بلافاصله بعداز خوردن دندانهایش را می شوید .

همچنین شکلات و سایر شیرینی های زود حل شونده بهتر از تافی و مسقطی هستند که کودکان باید آنها را برای زمان طولانی بجوند .

هرچه شیرینی بیشتر در فضای دهان باقی بماند بیشتر احتمال خرابی دندان وجود دارد .

همچنین بعداز اینکه فرزندتان شیرینی خورد میتوانید به او تکه ای پنیر بدهید تا شکر موجود خنثی شود .

با رعایت کردن این توصیه ها شما شاید قادر باشید که خسارت وارده توسط شیرینی به کودکتان را تا حدی کم کنید .



مطالب مرتبط ، تنها در این لینک !!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۶
استودیو عکاسی بن سای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی